“Help ons de massa van ‘slapers’ in Nederland wakker te maken en te overtuigen op service- en kwaliteitselementen door de ATL (Above The Line) campagne door te vertalen naar online.”
Allsecur is een nieuwe weg ingeslagen waar de focus gedurende campagnes niet enkel op besparen ligt, maar ook op innovativiteit en de service/dienstverlening. Dit heeft een positief effect, maar de portefeuille groeit niet hard genoeg. Extra groei wordt gerealiseerd door de Allsecur boodschap te blijven verrijken met service- en kwaliteitselementen.
Voor deze campagne is er een cultuuromslag gemaakt met betrekking tot online advertising strategie. Voorheen werd Allsecur’s online media inzet geoptimaliseerd op performance KPI’s en bevatten alle uitingen altijd een zeer directe call to action boodschap. Om de doelstelling te behalen om slapers aan Allsecur te verbinden is er gekozen voor een alternatieve aanpak voor de eerste contactmomenten met slapers, met alternatieve en laagdrempelige KPI’s zoals uitgekeken video’s en in-banner interacties.
Met specifieke interactieve video’s en rich media met minder nadruk op call to action, verwachtten we beter in staat te zijn om de interactie op te zoeken met de slapers en bruikbare datapunten voor opvolging te genereren en zo grote hoeveelheden data op te kunnen bouwen op basis van meer laagdrempelige interacties.
Met een gefaseerde campagnevoering hebben we de enorme hoeveelheid interactie datapunten uiteindelijk in de laatste campagnefase opgevolgd met een directere call to action. Dit heeft onder aan de streep tot meer online sales geleid, waardoor deze gefaseerde aanpak met alternatieve boodschappen en KPI’s zijn waarde heeft bewezen voor Allsecur.
8 oktober 2018