• Our agencies
    • Adeptiv
    • Adeptiv UK
    • Searchresult
    • Yourzine
LogoLogoLogoLogoLogo
  • Expertises
    • Strategie
      • Branding
      • Sales & Performance
    • Data & Analytics
      • Cloud
      • Attributie
      • Data Science
      • Data Engineering
      • Web Analytics
      • Dashboarding
    • Marketplaces
      • Strategie
      • Onboarding
      • Productdata, content en SEO
      • Adverteren
      • Analytics
    • Owned channels
      • Voice
      • Conversational
      • UX & CRO
      • UX
      • Youtube
      • ASO
      • SEO
    • Paid media
      • Online Media & Programmatic
      • Social Media Advertising
      • Creatie
      • Affiliate Marketing
      • SEA
    • Tooling & technologie
      • Google Snippet Optimizer
  • Over
    • Visie
    • Cases
    • Team
    • Certificeringen
    • Academy
  • Whitepapers
  • Webinars
  • Blog
  • Vacatures
    • Careers
  • Contact
  • Expertises
    • Strategie
      • Branding
      • Sales & Performance
    • Data & Analytics
      • Cloud
      • Attributie
      • Data Science
      • Data Engineering
      • Web Analytics
      • Dashboarding
    • Marketplaces
      • Strategie
      • Onboarding
      • Productdata, content en SEO
      • Adverteren
      • Analytics
    • Owned channels
      • Voice
      • Conversational
      • UX & CRO
      • UX
      • Youtube
      • ASO
      • SEO
    • Paid media
      • Online Media & Programmatic
      • Social Media Advertising
      • Creatie
      • Affiliate Marketing
      • SEA
    • Tooling & technologie
      • Google Snippet Optimizer
  • Over
    • Visie
    • Cases
    • Team
    • Certificeringen
    • Academy
  • Whitepapers
  • Webinars
  • Blog
  • Vacatures
    • Careers
  • Contact
Zoeken:
Searchresult / Werk / energiedirect.nl Digitale merkstrategie

energiedirect.nl Digitale merkstrategie

Vraag vanuit energiedirect.nl

“Help ons bij het laten groeien van de naamsbekendheid te verhogen en zo ook sales in eigen online kanalen te stimuleren”

 

De uitdaging
Ondanks dat Energiedirect sinds 2002 bestaat is de naamsbekendheid met 55% relatief laag. Deze bekendheid wil energiedirect.nl laten groeien om zo ook sales in eigen online kanalen te stimuleren. Het merk heeft echter een brede doelgroep die steeds minder lineair media consumeert en dus ook digitaal bereikt moet worden. De uitdaging voor energiedirect.nl en Searchresult is om, binnen dit veranderende medialandschap, een moderne online mediacampagne op te zetten om de brand KPI’s van energiedirect.nl te halen.

 

Aanpak
De traditionele kanalen televisie en radio zijn stevig aangevuld met Facebook, YouTube en programmatic video via Google Marketing Platform. Met zowel pre-roll video, als outstream video en later ook high impact banners. Tegelijkertijd zijn ook de overwegings- en conversiecampagnes ingericht, met focus op social advertising en SEA.

 

Creatief gezien is de campagne ‘digital first’ opgebouwd vanuit een brede range van 10 seconden video’s (ook voor TV) en 6 seconden cut-downs. Met deze video’s kiezen we voor een unieke frequentiemaximalisatie binnen het bereik. We sturen binnen iedere flight op een groot bereik, en vervolgens op een contactfrequentie tussen de 3 en 5 per flight. Zo wordt gezorgd voor echte impact van de campagne. We streven binnen de contactfrequentie naar sequential targeting, waarbij we op Facebook, YouTube en andere platformen de diverse brand-video’s in een logische volgorde laten zien aan de consument. Op deze manier zorgen we ervoor dat consumenten gemiddeld 3 à 4 verschillende videocommercials per flight zien, zo bouwen we tevens aan een gevarieerde set merkassociaties.

 

Resultaat
Energiedirect.nl laat op alle KPI’s een zeer positieve ontwikkeling zien.

 

– Target op totale merkbekendheid is behaald met gemiddeld 60% over 2018 (index 109).

 

– Target op spontane bekendheid ruim overtroffen met een gemiddelde van 23% over 2018 (index 126 vs     target 116) .

 

– Target voor groei van familiarity behaald met een gemiddelde van 23% over 2018 (index 121).

 

– Een online sales groei in het eigen kanaal van 42%. Het target van 30% is ruimschoots overtroffen.

Datum:

13 mei 2019

Share:

Energie Direct handjes

Gerelateerde cases

  • Bekijk de case van Jumbo
  • Bekijk de case van
  • NL ziet Bekijk de case van
  • T Mobile Bekijk de case van
  • Bekijk de case van Jumbo
  • Bekijk de case van Ziggo
  • Bekijk de case van Allsecur
  • Bekijk de case van Essent
  • Bekijk de case van T-Mobile
  • Bekijk de case van Brabantia
  • Bekijk de case van Politie Zeeland & West-Brabant
T Mobile
NL ziet

Over

  • Expertises
  • Cases
  • Blog
  • Team
  • Disclaimer

Volg ons op

 

Emerce badge    gwpELHBO

Vacatures

Searchresult blijft groeien, waardoor we continu op zoek zijn naar online specialisten. Vakidioten die er alles aan doen om onze opdrachtgevers online succesvol te maken.

 

Voel je je aangesproken? Check de vacatures, mail naar solliciteren@searchresult.nl en overtuig ons van je kunnen.

Certificeringen

Wij verwachten van onze collega’s dat hun actuele kennis toereikend is voor toekomstige instant-certificering in alle denkbare niches.

 
Vandaar dat de verzameling aan huidige certificaten en stempeltjes ook boekdelen spreekt.

 

Adres

’s-Hertogenbosch

Willemsplein 2
5211 AK ’s-Hertogenbosch

   

T: 073-3035999

E: info@searchresult.nl

    

Utrecht

Nijverheidsweg 16 C
3534 AM Utrecht

© 2020 | Searchresult is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd.

Cookie Settings