• Our agencies
    • Adeptiv
    • Adeptiv UK
    • Searchresult
    • Yourzine
LogoLogoLogoLogoLogo
  • Expertises
    • Strategie
      • Branding
      • Sales & Performance
    • Data & Analytics
      • Cloud
      • Attributie
      • Data Science
      • Data Engineering
      • Web Analytics
      • Dashboarding
    • Marketplaces
      • Strategie
      • Onboarding
      • Productdata, content en SEO
      • Adverteren
      • Analytics
    • Owned channels
      • Voice
      • Conversational
      • UX & CRO
      • UX
      • Youtube
      • ASO
      • SEO
    • Paid media
      • Online Media & Programmatic
      • Social Media Advertising
      • Creatie
      • Affiliate Marketing
      • SEA
    • Tooling & technologie
      • Google Snippet Optimizer
  • Over
    • Visie
    • Cases
    • Team
    • Certificeringen
    • Academy
  • Whitepapers
  • Webinars
  • Blog
  • Vacatures
    • Careers
  • Contact
  • Expertises
    • Strategie
      • Branding
      • Sales & Performance
    • Data & Analytics
      • Cloud
      • Attributie
      • Data Science
      • Data Engineering
      • Web Analytics
      • Dashboarding
    • Marketplaces
      • Strategie
      • Onboarding
      • Productdata, content en SEO
      • Adverteren
      • Analytics
    • Owned channels
      • Voice
      • Conversational
      • UX & CRO
      • UX
      • Youtube
      • ASO
      • SEO
    • Paid media
      • Online Media & Programmatic
      • Social Media Advertising
      • Creatie
      • Affiliate Marketing
      • SEA
    • Tooling & technologie
      • Google Snippet Optimizer
  • Over
    • Visie
    • Cases
    • Team
    • Certificeringen
    • Academy
  • Whitepapers
  • Webinars
  • Blog
  • Vacatures
    • Careers
  • Contact
Zoeken:
Searchresult / Werk / Jaguar genereert 40% extra proefritaanvragen met chatbot

Jaguar genereert 40% extra proefritaanvragen met chatbot

Adeptiv Lab heeft in opdracht van Jaguar Nederland een innovatieve chatbot ontwikkeld voor het realiseren van proefrit aanvragen. Jaguar Nederland vindt daarmee een snelle en effectieve manier om leads te genereren en is tevens het eerste automotive merk dat zijn chatbot direct integreert met het campaign management platform Selligent.

 

Met de chatbot kunnen bezoekers op de (mobiele) website van `Jaguar een proefrit aanvragen voor de I-PACE. Deze interactie is een belangrijk eerste contactmoment voor Jaguar aangezien het aanvragen van een proefrit een belangrijke indicator is voor de uiteindelijke aankoop van een auto.

 

Stef Heirman, CRM manager bij Jaguar Land Rover Benelux vult aan: “Met de chatbot kunnen we proefrit aanvragen, ook in tijden van COVID, sneller, makkelijker en effectiever afhandelen. Een belangrijke stap in de verdere automatisering van onze diensten” 

 

Om de journey van de klant verder te personaliseren zoekt en toont de chatbot direct de dichtstbijzijnde Jaguar dealers o.b.v. de ingevoerde postcode. De Jaguar dealer zorgt daarna voor de verdere opvolging van de aanvraag. Alle input uit de chatbot wordt tevens gebruikt voor het versturen van gepersonaliseerde (marketing) e-mails, indien de klant een opt-in heeft gegeven.

 

Bas de Kok, Head of Adeptiv Lab vult aan: “De verzamelde gegevens uit de chatbot worden gecentraliseerd in één database waardoor Jaguar het klantprofiel kan verrijken met als doel om in de toekomst via alle (digitale) kanalen een uitgebreide en consistente service te bieden aan haar klanten. Uiteraard een logische volgende stap waarover we momenteel in gesprek zijn! ”

 

40% meer Jaguar I-PACE proefrit aanvragen en opt-ins 

 

De chatbot heeft geresulteerd in een verhoging van 40% meer proefrit aanvragen voor de I-PACE sinds de activatie van de chatbot. Door de ingebouwde opt-in heeft Jaguar ook zijn e-mail database vergroot.

 

Adeptiv Lab is de innovatiehub van Adeptiv, waar ook de labels Searchresult, Yourzine en Kernel onder vallen. Het Lab kijkt hoe het middels disruptieve innovaties meerwaarde kan bieden voor de klanten van Adeptiv. 

 

 

Datum:

28 januari 2021

Categorie:

Concept, Strategie

Share:

desk1

desk2

mob1

mob2

Gerelateerde cases

  • Bekijk de case van Jumbo
  • NL ziet Bekijk de case van
  • Bekijk de case van
  • T Mobile Bekijk de case van
  • Bekijk de case van Ziggo
  • Bekijk de case van Allsecur
  • Bekijk de case van Essent
  • Bekijk de case van T-Mobile
  • Bekijk de case van Brabantia
  • Bekijk de case van Politie Zeeland & West-Brabant
NL ziet

Over

  • Expertises
  • Cases
  • Blog
  • Team
  • Disclaimer

Volg ons op

 

Emerce badge    gwpELHBO

Vacatures

Searchresult blijft groeien, waardoor we continu op zoek zijn naar online specialisten. Vakidioten die er alles aan doen om onze opdrachtgevers online succesvol te maken.

 

Voel je je aangesproken? Check de vacatures, mail naar solliciteren@searchresult.nl en overtuig ons van je kunnen.

Certificeringen

Wij verwachten van onze collega’s dat hun actuele kennis toereikend is voor toekomstige instant-certificering in alle denkbare niches.

 
Vandaar dat de verzameling aan huidige certificaten en stempeltjes ook boekdelen spreekt.

 

Adres

’s-Hertogenbosch

Willemsplein 2
5211 AK ’s-Hertogenbosch

   

T: 073-3035999

E: info@searchresult.nl

    

Utrecht

Nijverheidsweg 16 C
3534 AM Utrecht

© 2020 | Searchresult is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd.

Cookie Settings