• Our agencies
    • Adeptiv
    • Adeptiv UK
    • Searchresult
    • Yourzine
LogoLogoLogoLogoLogo
  • Expertises
    • Strategie
      • Branding
      • Sales & Performance
    • Data & Analytics
      • Cloud
      • Attributie
      • Data Science
      • Data Engineering
      • Web Analytics
      • Dashboarding
    • Marketplaces
      • Strategie
      • Onboarding
      • Productdata, content en SEO
      • Adverteren
      • Analytics
    • Owned channels
      • Voice
      • Conversational
      • UX & CRO
      • UX
      • Youtube
      • ASO
      • SEO
    • Paid media
      • Online Media & Programmatic
      • Social Media Advertising
      • Creatie
      • Affiliate Marketing
      • SEA
    • Tooling & technologie
      • Google Snippet Optimizer
  • Over
    • Visie
    • Cases
    • Team
    • Certificeringen
    • Academy
  • Whitepapers
  • Webinars
  • Blog
  • Vacatures
    • Careers
  • Contact
  • Expertises
    • Strategie
      • Branding
      • Sales & Performance
    • Data & Analytics
      • Cloud
      • Attributie
      • Data Science
      • Data Engineering
      • Web Analytics
      • Dashboarding
    • Marketplaces
      • Strategie
      • Onboarding
      • Productdata, content en SEO
      • Adverteren
      • Analytics
    • Owned channels
      • Voice
      • Conversational
      • UX & CRO
      • UX
      • Youtube
      • ASO
      • SEO
    • Paid media
      • Online Media & Programmatic
      • Social Media Advertising
      • Creatie
      • Affiliate Marketing
      • SEA
    • Tooling & technologie
      • Google Snippet Optimizer
  • Over
    • Visie
    • Cases
    • Team
    • Certificeringen
    • Academy
  • Whitepapers
  • Webinars
  • Blog
  • Vacatures
    • Careers
  • Contact
Zoeken:
Searchresult / Werk / T-Mobile Contactstrategie

T-Mobile Contactstrategie

De uitdaging

 

Uit verschillende onderzoeken blijkt dat TV nog steeds het meest kostenefficiënte kanaal is om bereik in te kopen en impact te maken op je merk-KPI’s. Tegelijkertijd is het een feit dat merken die willen groeien wel in digitaal *moeten* investeren omdat de lineaire mediaconsumptie aan het veranderen is.

 

Dit, in combinatie met een aantal insights, heeft zich voor T-Mobile en Searchresult vertaald in een nieuwe uitdaging: Hoe kunnen we echt impact maken op brand-KPI’s met digital advertising?

 

Aanpak
Voor de verdeling van het mediabudget gebruiken we een in-huis gebouwde bereikoptimalisatie tool Advantiv. Deze rekent op basis van data (o.a. impact factoren, bereik, gebruik, kosten, offline bereik en demografie) de ideale middelenmix uit met een ‘TV waarde’. Veel kanalen/publisher kennen overlap in gebruikers en met behulp van de tool kan een keuze gemaakt worden in budgetverdeling op basis van data in plaats van “gut feeling”.

 

Op digitale kanalen maken we gebruik van brandlift-studies op YouTube en Facebook/Instagram om het effect te meten. Daar kijken we naar Ad recall, brand consideration en product interest uplift. Laatstgenoemde is een extra indicatie om te kunnen bepalen of de campagne gebruikers daadwerkelijk beinvloed heeft.

 

Daarnaast rapporteren we wekelijks via de bereikoptimalisatietool op het gerealiseerde bereik met een ‘TV waarde’. Hierdoor krijgen we meer grip op het over/under-performen over kanalen heen en zijn we in staat om tijdens een campagne bij te sturen.

 

Resultaat
T-Mobile laat op verschillende merk-KPI’s zoals ad recall en consideration een positieve ontwikkeling zien. Zo positief zelfs dat ze de verwachtingen overtreffen.

 

Belangrijk is dat we zien dat investeren in het slimmer maken van digital branding strategieën echt werkt en een must is voor de groei van een merk.

 

Datum:

13 mei 2019

Share:

T Mobile

T Mobile

Gerelateerde cases

  • Bekijk de case van Jumbo
  • Bekijk de case van
  • NL ziet Bekijk de case van
  • Bekijk de case van
  • Bekijk de case van Jumbo
  • Bekijk de case van Ziggo
  • Bekijk de case van Allsecur
  • Bekijk de case van Essent
  • Bekijk de case van T-Mobile
  • Bekijk de case van Brabantia
  • Bekijk de case van Politie Zeeland & West-Brabant

Over

  • Expertises
  • Cases
  • Blog
  • Team
  • Disclaimer

Volg ons op

 

Emerce badge    gwpELHBO

Vacatures

Searchresult blijft groeien, waardoor we continu op zoek zijn naar online specialisten. Vakidioten die er alles aan doen om onze opdrachtgevers online succesvol te maken.

 

Voel je je aangesproken? Check de vacatures, mail naar solliciteren@searchresult.nl en overtuig ons van je kunnen.

Certificeringen

Wij verwachten van onze collega’s dat hun actuele kennis toereikend is voor toekomstige instant-certificering in alle denkbare niches.

 
Vandaar dat de verzameling aan huidige certificaten en stempeltjes ook boekdelen spreekt.

 

Adres

’s-Hertogenbosch

Willemsplein 2
5211 AK ’s-Hertogenbosch

   

T: 073-3035999

E: info@searchresult.nl

    

Utrecht

Nijverheidsweg 16 C
3534 AM Utrecht

© 2020 | Searchresult is ISO:9001 en ISO:27001 gecertificeerd.

Cookie Settings