Remarketing nieuws – Pool van 500 naar 100

Vanaf deze week is het bekend dat er in de remarketingdoelgroep tegenwoordig maar 100 prospects hoeven te zitten ipv 500.

Dit betekent dat je remarketingcampagne veel sneller geactiveerd kan worden.

Je campagne zal in het begin dan ook minder vertoningen hebben omdat je ook minder mensen in je doelgroep hebt zitten.

Wat is Google Remarketing ook alweer?

Met Google Remarketing kan je binnen het Google Display netwerk je eigen bezoekers targeten.

Je “volgt” dan de mensen die in de afgelopen 30 dagen een bezoek aan een specifieke pagina op jouw website hebben gebracht.

Via de netwerken tab in je Google AdWords-account kan je zien op welke sites je banner getoond wordt.

Waar moet je op letten met Google Remarketing

  • Bepaal voor welke actie je remarketing wilt inzetten. Bijvoorbeeld de bezoekers die een klant worden pagina hebben bezocht, maar geen klant zijn geworden.
  • Inventariseer of deze pagina genoeg bezoekers heeft (minstens 100 binnen 30 dagen)
  • Laat een actiematige bannerset maken voor remarketing. Bijvoorbeeld:
    • “Vraag nu de jaargids aan!”
    • “Tijdelijk 3 maanden gratis, word nu klant!”
  • Maak in je Google AdWords account je doelgroep aan. Vergeet niet de bezoekers die wel geconverteerd hebben uit te sluiten.
  • Zorg ervoor dat je je doelgroep niet te vaak per week je banner ziet zodat ze geïrriteerd raken.

Een van de voordelen van Google Remarketing is dat je bezoekers target die al bekend zijn met je en eerder herkennen.

Ze zullen dus eerder op je klikken dan een andere banner in het Google Display netwerk.

De gemiddelde CTR zal dan ook hoger liggen dan een andere Google Display campagne.

Aan de slag

Heb je nog niet getest met een Google Remarketing campagne?

Zet het boven aan je to-do lijstje!

Het is een goedkope (je betaalt per klik) en effectieve manier om jezelf te “Branden” bij je inactieve klanten.

Kom je er zelf niet uit, stel dan gerust een vraag aan me via c.bes@searchresult.nl

Caroline Bes

Head of Quality & Innovation

c.bes@searchresult.nl