Remarketing op het zoeknetwerk

Voortaan is ook het mogelijk om remarketing in te stellen voor het zoeknetwerk.

Dat betekent dat je advertenties op Google Search kunt tonen aan mensen die je website eerder hebben bezocht.

Voorheen was dit alleen mogelijk op het Display-netwerk.

Met deze nieuwe vorm van remarketing kun je mensen bereiken die eerder geconverteerd hebben, of die de website hebben verlaten zonder een aankoop te hebben gedaan.

Mensen die eerder geconverteerd hebben kunnen het beste bereikt worden door in te kopen of meer te bieden op algemene zoekwoorden.

Normaal gesproken zijn algemene zoekwoorden minder interessant in een AdWords-campagne maar bij remarketing richt je je alleen op mensen die je website eerder hebben bezocht en is de kans dus groter dat de advertentie relevant is voor hen.

De algemenere zoekwoorden kunnen vervolgens alsnog een specifiek zoektype krijgen (modified broad of phrase) om te voorkomen dat ongewenste synoniemen de ad triggeren.

Als je nog niet inkoopt op algemenere zoekwoorden kun je het beste een aparte campagne aanmaken met deze zoekwoorden.

Je kunt in de nieuwe campagne bovendien mensen een andere advertentietekst laten zien wanneer zij bijvoorbeeld nog niet hebben geconverteerd.

Indien remarketinglijsten uit Analytics (op basis van tags en/of regels) zijn geïmporteerd worden deze direct geladen in de interface onder het tabblad doelgroepen.

De remarketinglijsten van Display zijn in de meeste gevallen ook direct te gebruiken op het zoeknetwerk!

 

 

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl