Searchresult weekly wrap-up #1

De nieuwtjes en achtergrondartikelen die onze aandacht wisten te trekken afgelopen week. Handig verzameld in 1 blogpost.

Om direct te lezen op de vrijdagmiddag, op te slaan in je Pocket of Flipboard of om op te splitsen en achter elkaar te delen met je collega’s om te laten zien hoe goed je zelf alles in de gaten houdt 😉

  • The Minimum Quality Score That Can Save You Money In AdWords – 5 augustus
    De quality score is een belangrijk cijfer binnen AdWords. Maar hoe beïnvloedt de quality score (QS) precies je cost per click? Een uitgebreid artikel waar onder meer ingegaan wordt op een onderzoek waaruit blijkt dat de QS niet lineair is. Oftewel, van QS 3 naar 4 heeft minder effect dan van QS 5 naar 6 gaan. – Searchengineland.com
  • IAB Europe Attitudes towards Programmatic Advertising report – augustus
    Interessant onderzoek van IAB Europe, waar we in ieder geval een deel al van herkennen: “Agencies see themselves very much at the forefront of the adoption of programmatic, gaining trading, operational and audience targeting benefits. They can see and have to manage the difficulties of media fragmentation and keep on top of innovation for their clients and therefore need to combat operational complexity in order to spend more time adding value at a strategic level.” – www.iabeurope.eu
  • What You Need to Know About Google’s Search Analytics Report – 4 augustus
    Een tijdje terug rolde Google Analytics uitbreidingen voor de Google Search Console uit (TTFKA Google Webmaster Tools). Search Engine Journal zet in een kort blog de uitbreidingen op een rij en het belang ervan – www.searchenginejournal.com
  • Introducing search analytics api – 5 augustus
    In aanvulling op de uitbreiding van de Google Search Console, liet Google deze week ook weten dat de nieuwe API wordt uitgerold. Dit geeft ons en andere agencies en developers de mogelijkheid extra inzichten te vergaren uit de data. We hadden al een koppeling met de Search Console voor insights.searchresult.nl. De komende tijd gaan we kijken hoe we de nieuwe API het beste in kunnen zetten – googlewebmastercentral.blogspot.nl
  • Key Digital Advertising stats Q2 2015 – 3 augustus
    Cijfers genomen over 51 landen, 17 industries en 6.000 advertisers. De cijfers geven een indicatie van wat er gebeurt in digital advertising. Cost per Click is 5% gedaald, CTR is gestegen met 4%. Daarnaast groei van social ads. Interessante infographic – www.smartinsights.com
Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl