Searchresult Weekly Wrap-up #10

Alsjeblieft: weer een verse dosis waardevolle content, must read news en achtergrondartikelen, handig gebundeld in je favoriete wekelijkse blogpost! Lezen en sharen maar!  

  • Google Introduces Accelerated Mobile Pages To Keep Content On The Web – 7 okt
    Met Apple News, Facebook Instant Articles, Medium en LinkedIn posts is het duidelijk dat de strijd om serious content echt is losgebarsten. Allemaal bieden ze een prettiger leeservaring en snellere laadtijden. Google voelt de bui hangen en probeert alle content op het open web te houden door via een AMP-project de mobile experience te verbeteren – readwrite.com
  • The Advanced Guide to Emotional Persuasion – 9 okt
    En jij maar denken dat je een rationeel wezen bent. Ondertussen wordt een flink deel van je beslissingen grotendeels beïnvloed door je emoties. Hoe kun je daar als marketeer op inspelen? – conversionxl.com
  • 100 Quick And Snackable eCommerce Statistics – 8 okt
    Wat is de belangrijkste reden om het winkelwagentje te verlaten? Hoe vaak wordt de Facebook-login gebruikt bij sites die het aanbieden? En tal van andere vragen. Met antwoorden waar je vaak weinig mee kunt, (Facebook-loginpercentage = 72%), maar die we stiekem toch willen weten. – vwo.com
  • Twitter is really serious about video now – 9 okt
    Twitter zit in de problemen. De groei is er een beetje uit en er wordt nog geen winst gemaakt. Of de nieuwe topman (eigenlijk al wat oudere topman aangezien hij al eerder het bedrijf runde) Twitter kan redden, valt te bezien. Met web video uploads, waarmee ook meer advertenties mogelijk zijn, denkt Jack Dorsey  in ieder geval een troef in handen te hebben. – thenextweb.com
  • Google Now, Microsoft Cortana & The Predictive Search World – 8 okt
    Met predictive search weten Google en Microsoft steeds beter wat we precies zoeken. We kunnen in gewone mensentaal schrijven of spreken en Google, Siri of Cortana geven ons het antwoord waar we op wachten. Dat dat impact heeft en dat dat nog meer impact gaat hebben op search is duidelijk. – searchengineland.com
  • Facebook toch geen dislike maar emoji – 8 okt
    Kunnen we eindelijk laten weten dat we een bericht niet leuk vinden, maar vervelend of verdrietig? Het lijkt erop. De functionaliteit wordt op dit moment in Spanje en de UK getest. Eens zien welk effect dat ook heeft op branded content. – apparata.com
  • Wat marktkoopmannen al wisten van customer journeys – 6 okt
    Funnels, retargeting, cross-selling, post-click-conversies, post-view-conversies; zeker voor niet-marketeers is het niet altijd even duidelijk wat nu precies wat is. Terwijl het niet zo ingewikkeld is. Kijk maar naar de praktijk van een performancemarketeer van het eerste uur: de marktkoopman.  – searchresult.nl
  • Win Every Micro-Moment with a Better Mobile Strategy – september
    Ja, de conversies zijn lager op mobiel, maar kijk eens goed naar je data. Zie je ook een gemiddelde daling van ‘tijd op site’ bij converteerders? Gaat die trend een beetje gelijk op met de groei van mobiel? Dat is een indicatie dat bezoekers eerst op mobiel oriënteren en daarna op desktop converteren. – thinkwithgoogle.com
  • Ad blocker promises to penetrate ads in apps – 9 okt
    Nee he, niet ook nog de app advertenties?! Apple heeft een app goedgekeurd die ook daarin advertenties blokkeert via zogenaamde deep packet inspection. De kans lijkt groot dat dit een foutje van Apple is, want veel ontwikkelaars van apps zullen hier niet blij mee zijn. – nbo.co.nz

Up de hoogte blijven van alle nieuwtjes? Schrijf je dan in de rechterkolom in voor onze nieuwsbrief of volg ons op Twitter.

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl