
14 augustus 2015
Searchresult Weekly Wrap-up #2
De nieuwtjes en achtergrondartikelen die onze aandacht wisten te trekken afgelopen week. Handig verzameld in 1 blogpost.
Om direct te lezen op de vrijdagmiddag, op te slaan in je Pocket of Flipboard of om op te splitsen en achter elkaar te delen met je collega’s om te laten zien hoe goed je zelf alles in de gaten houdt 😉
- Speed, Focus, Smart Insights: 5 Google Analytics Custom Reports – 11 augustus
Van Avinash slaan we geen blog over natuurlijk. Deze post met insights uit custom reports heeft wat waardevolle tips. Vooral de business insights report vinden we interessant – Kaushik.net
- How brand affects your SEO ranking and how to use it – 13 augustus
Geen enkel kanaal staat op zichzelf. Dat blijkt ook weer uit dit artikel, waarbij ingegaan wordt op het effect van branding op je SEO en hoe je de 2 meer op elkaar aan kunt laten sluiten. – Smartinsights.com
- Instagram ads: How this new commercial opportunity can inspire marketing efforts – 10 augustus
Advertenties op Instagram zijn niet nieuw, maar waren voorheen beperkt tot grote brands die directe deals met Instagram hadden. Dat is veranderd en dat biedt mogelijkheden. –Â white.net
- Product-Scoped Custom Dimensions And Metrics – 14 augustus
Waar Avinash de Analytics-guru is, is Simo Ahava de Google Tag Manager guru. Met deze blogpost geeft hij een goede uitleg van de custom dimensions en metrics op productniveau. Wij gebruiken het al bij een aantal klanten, maar kunnen het niet beter verwoorden (hooguit vertalen 😉 ) – www.simoahava.com
- How to Make Live Chat Convert – 14 augustus
Een uitgebreide analyse van de effecten van online chat (actief en reactief), waarbij we soms onze vraagtekens hebben tussen correlatie en causaliteit, maar overall interessante grafieken en cijfers die wellicht inspireren. –Â www.conversionxl.com
- How a Blank, 4-Minute Video Got 100,000 Views – 12 augustus
Een ‘lege’ video van 4 minuten die 100.000 views krijgt en waarbij de video gemiddeld tot 61% bekeken werd. Eenvijfde van de viewers keek de hele video. Interessante test, want het geeft maar weer aan dat je vanzelf genoeg ‘engagement’ krijgt als je op de verkeerde metrics pusht – blog.hubspot.com
- Alphabet wordt de overkoepelende holding van Google – 11 augustus
Dit nieuwsbericht moet natuurlijk ook nog even in ons overzicht. Geen directe impact, wel big news – Google Nieuws