Searchresult Weekly Wrap-up #2

De nieuwtjes en achtergrondartikelen die onze aandacht wisten te trekken afgelopen week. Handig verzameld in 1 blogpost.

Om direct te lezen op de vrijdagmiddag, op te slaan in je Pocket of Flipboard of om op te splitsen en achter elkaar te delen met je collega’s om te laten zien hoe goed je zelf alles in de gaten houdt 😉

  • How brand affects your SEO ranking and how to use it – 13 augustus
    Geen enkel kanaal staat op zichzelf. Dat blijkt ook weer uit dit artikel, waarbij ingegaan wordt op het effect van branding op je SEO en hoe je de 2 meer op elkaar aan kunt laten sluiten. – Smartinsights.com
  • Product-Scoped Custom Dimensions And Metrics – 14 augustus
    Waar Avinash de Analytics-guru is, is Simo Ahava de Google Tag Manager guru. Met deze blogpost geeft hij een goede uitleg van de custom dimensions en metrics op productniveau. Wij gebruiken het al bij een aantal klanten, maar kunnen het niet beter verwoorden (hooguit vertalen 😉 ) – www.simoahava.com
  • How to Make Live Chat Convert – 14 augustus
    Een uitgebreide analyse van de effecten van online chat (actief en reactief), waarbij we soms onze vraagtekens hebben tussen correlatie en causaliteit, maar overall interessante grafieken en cijfers die wellicht inspireren. – www.conversionxl.com
  • How a Blank, 4-Minute Video Got 100,000 Views – 12 augustus
    Een ‘lege’ video van 4 minuten die 100.000 views krijgt en waarbij de video gemiddeld tot 61% bekeken werd. Eenvijfde van de viewers keek de hele video. Interessante test, want het geeft maar weer aan dat je vanzelf genoeg ‘engagement’ krijgt als je op de verkeerde metrics pusht – blog.hubspot.com
Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl