Searchresult Weekly Wrap-up #5

De nieuwtjes en achtergrondartikelen die onze aandacht wisten te trekken afgelopen week. Handig verzameld in 1 blogpost.

Om direct te lezen op de vrijdagmiddag, op te slaan in je Pocket of Flipboard, of om op te splitsen en slow released te delen met je collega’s om te laten zien hoe goed je zelf alles in de gaten houdt.

Om met het grootste nieuws van deze week te beginnen: onze eigen SEA-specialist Caroline stapt vandaag in het huwelijksbootje! Feest! Ondanks dat al het andere nieuws daarbij natuurlijk in het niet valt, hieronder het overzicht van deze week.

  • Google introduceert Gouden Gids-achtige functionaliteit in San Francisco – 30 aug
    Google blijft innoveren met de wijze waarop informatie en daarmee ook advertenties worden getoond in Google. Naast Google Flights en bijvoorbeeld de engine voor bioscoopfilms is er nu ook een aparte sectie voor klusjesmannen. Denk aan Werkspot, maar dan binnen Google. – tweakers.net
  • Using programmatic to join up the customer journey – 3 sept
    Display is een ideaal brandingkanaal. je bent visueel aanwezig, je kunt je boodschap pushen en kunt kiezen waar je aanwezig wil zijn. Daarbij zijn de targetingmogelijkheden erg fijn. Maar hoe kun je er meer uit halen? – econsultancy.com
  • Chromes Flash-pauze kost adverteerders 175 miljoen – 1 sept
    Het is al voorbijgekomen in een eerdere wrap-up. Flash ligt nu echt op het sterfbed en is bezig haar laatste adem uit te blazen. Sinds deze week speelt ook Google Chrome geen flash banners meer af – emerce.nl
  • Programmatic is the new norm for display ad spend – 3 sept
    Een artikel dat voornamelijk in gaat op UK display spend, maar daarmee ook raakvlakken heeft met Nederland. Zo is de verwachting dat later dit jaar de grens gepasseerd wordt waarbij meer dan de helft van display spend naar mobiel gaat  – thedrum.com
  • BigQuery innovates with new release 31 aug
    Met BigQuery kun je al je data van Google Analytics (unsampled), DoubleClick en van vele andere bronnen in de Google Cloud stoppen en gebruikmaken van de ongekende rekenkracht en capaciteit van Google. Deze week zijn daar mooie nieuwe mogelijkheden bijgekomen – cardinalpath.com
  • Real-Time Data Validation with Google Tag Assistant Recordings – 27 augustus
    Zonder data geen analyse. Maar dan moet die data wel goed zijn. Met de Google Analytics debugger kon je al testen of je tags goed staan. Nu krijg je er een opnamemogelijkheid bij die ook nog eens gekoppeld is aan Google Analytics. Daarmee krijg je voorheen ongekende inzichten in real-time. Ideaal! – analytics.blogspot.com

En het grootste nieuws van deze week: onze eigen SEA-specialist Caroline stapt vandaag in het huwelijksbootje! Feest!

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl