
18 september 2015
Searchresult Weekly Wrap-up #7
De nieuwtjes en achtergrondartikelen die onze aandacht wisten te trekken afgelopen week. Handig verzameld in 1 blogpost.
Om direct te lezen op de vrijdagmiddag, op te slaan in je Pocket of Flipboard, of om op te splitsen en slow released te delen met je collega’s om te laten zien hoe goed je zelf alles in de gaten houdt.
- The Mobile Optimization Guide
Nog steeds niet overtuigd van het belang van mobiel? Hierbij een optimalisatiegids die jou vast in no-time weet over te halen.
- Facebook Gives Advertisers Option to Pay for Video Ads That People Can Actually See – 17 sept
Bij Display Advertising kun je al langer inkopen op viewability. Met Active View in DoubleClick betaal je bijvoorbeeld alleen als je advertentie ook daadwerkelijk in beeld is geweest. Facebook gaat nu ook die kant op en geeft de optie om alleen te betalen als je filmje volledig in beeld is. – recode.net
- Farewell: Google Drops Google+ Links & Reviews – 17 sept
Lekker dan Google! Na al dat pushen van Google+, het tonen van auteurs, reviews, reacties, wordt nu alles weer teruggedraaid. Auteurinformatie was al weggehaald, nu volgen ook de links en de reviews. – seroundtable.com
- The relationship between SEO and UX – 27 aug
Geen nieuws voor ons, maar altijd goed om je eigen gedachtegoed weerspiegeld te zien in andermans artikel. We optimaliseren niet alleen voor Google, maar (vooral) ook voor bezoekers. En die twee grootheden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. – searchenginejournal.com
- Facebook Doesn’t Need (Or Even Want) a Dislike Button – 15 sept
Het grote social-nieuws van deze week. Facebook werkt aan een Dislike-button. Soort van… Wired geeft aan waarom het überhaupt zo lang duurde. En geeft een voorzetje op hoe de button eruit kan zien in een vervolgartikel. – wired.com
- The Digital Marketing Skills Gap – 15 sept
Digital marketeers vinden zelf dat ze voornamelijk affiliate marketing en mobile marketing skills missen. Maar 9% van de marketingteams vindt dat ze sterk zijn op álle digital marketingactiviteiten. Genoeg werk aan de winkel dus! – smartinsights.com
- Where App Store Optimization Differs from SEO – 16 sept
Je wilt niet alleen dat je eigen website hoog staat in de zoekresultaten, maar ook dat je app goed gevonden wordt. En dat werkt toch net even iets anders. – smartinsights.com
Op de hoogte blijven van alle nieuwtjes? Schrijf je dan in de rechterkolom in voor onze nieuwsbrief of volg ons op Twitter.