Google voetbaltafel

Sterspelers Google Champions League

Google lanceert nog wel eens wat nieuws, innovatiefs, anders, en vaak beters. Van positieve impact op de performance van Google’s (en dus onze) klanten. Maar hoe krijg je dat nu aan de man?

Als de grote online spelers al goed op elkaar ingespeeld zijn, en iedere advertentievorm zijn ideale positie op het veld inmiddels goed geattribueerd kent.

Misschien, dacht Google, wat als we wat serieuze gadgets weggeven aan de meest succesvolle teams binnen de bureaus? Wellicht kunnen we zo wat speeltijd versieren voor onze nieuwe talentvolle advertentiemogelijkheden?

Omdat we bij Searchresult wel van een uitdaging houden, besloten we de uitdaging aan te gaan en de inzet te verhogen. In plaats van een Google Home, Chromecast en/of rugtas vonden we dat die Google voetbaltafel toe was aan een transfer naar Den Bosch.

Een handschoen die Google sportief opnam. Met, in plaats van een interne challenge tussen klantenteams, dan ook die door ons voorgestelde agency-challenge. En een set uitdagende targets:

Modified audience-adoptie: 50%
Responsive search ad-adoptie: 70%
Creative excellence: 90%

Looptijd van 01-04 t/m 01-06. Waarbij adoptie staat voor het percentage klanten dat de betreffende nieuwe targeting-optie een kans geeft.

And the winner is… Okay, voorspelbaar. Hier de resultaten:

Modified audience-adoptie: 56%
Responsive search ad-adoptie: 80%
Creative excellence: 96%

We hebben de challenge met vlag en wimpel behaald. Daarmee hebben we overigens ook de hoogste adoptieratio’s van alle agencies van Nederland. Met afstand.

Afgelopen vrijdag is Google op kantoor geweest om te vieren. En om de tafel uit te reiken. Hapjes en drankjes. En…. game on!

 

Ryan Peerkhan

SEA Specialist

r.peerkhan@searchresult.nl