Waarom in-house SEO specialisten externe SEO Consultants inhuren

Veel in-house SEO specialisten vragen zich af waarom zij de hulp van een SEO consultant in zouden moeten schakelen.

Om alle voordelen toch maar eens op een rijtje te zetten, deze een blog!

1. Gespecialiseerde kennis

Zoekmachinemarketing is niet langer iets wat iedereen maar gewoon doet en kan.

Het is een echte specialisatie geworden waarbij het belangrijk is om alle nieuwe ontwikkelingen op het gebied van SEO bij te houden.

Het is zelfs zo dat SEO zich nu in verschillende specialisaties heeft opgedeeld waardoor het voor veel in-house specialisten lastig wordt om in alle onderdelen te specialiseren.

Denk maar eens aan social media, local SEO, mobile SEO, SEO content, link building en de techniek van een site.

2. Veel te doen. Weinig tijd.

Effectieve zoekmachine-optimalisatie is veel werk.

Als we alleen al kijken naar de communicatie tussen de marketing afdeling en de ICT-afdeling om bepaalde zaken te implementeren of te optimaliseren.

Een eenvoudige analytics code plaatsen neemt soms al uren in beslag!

De strategie kan dus wel goed zijn, maar heeft het bedrijf nu ook genoeg mankracht voor de uitvoer?

Een SEO Consultant kan het bedrijf hierbij helpen.

3. Frisse kijk

Werk je al jaren aan dezelfde website(s)? Dan kan het herschrijven van een paginatitel al een absolute crime zijn.

Door de juiste SEO Consultant in te huren komt de interesse en motivatie vanzelf weer terug.

Een SEO Consultant is de aangewezen persoon om uw specialisten weer te motiveren en de vindbaarheid van uw website te optimaliseren.

Daarnaast heeft een frisse kijk het voordeel dat er nieuwe kansen ontdekt worden waardoor het aantal bezoekers naar de website verder toe zal nemen.

4. Leer van de Consultant

We zien steeds vaker dat bedrijven graag onze expertise willen voor de in-house SEO specialist.

Workshops en advies.

Laat specialisten een middag met een SEO Consultant alleen en ze komen terug met nieuwe ideeën voor de optimalisatie van de bedrijfssite en de vindbaarheid in zoekmachines.

5. Prioriteiten

De optimalisatie van een webiste kan soms jaren duren.

Een SEO Consultant weet welke dingen belangrijk zijn en helpt prioriteiten te stellen.

Denk aan “quick-wins” zoals de optimalisatie van een pagina titel of het aanvragen van een PageRank 6 link.

Voordelen

De onderstaande punten helpen bij het beslissingsproces om een SEO Consultant in te huren.

  1. We hebben gespecialiseerde kennis nodig.
  2. We hebben teveel te doen. Door een SEO Consultant in te huren kunnen we de site sneller tot het volgende niveau tillen.
  3. We kunnen veel leren van een externe SEO Consultant.
  4. We willen onze strategie eerst met een externe specialist bespreken voordat we gaan implementeren en optimaliseren.
  5. Een consultant kan ons helpen om bepaalde zorgen/ bedenkingen bij het management team of de ICT-afdeling weg te nemen.
  6. We hebben de hulp nodig van iemand die weet wat de prioriteiten zijn om zo snel mogelijk op een hoger niveau te komen.
  7. We kunnen veel leren van een SEO Consultant waardoor onze in-house kennis toe zal nemen.
Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl


Welkom.
Vanaf november is Searchresult veranderd in Springbok.
Nieuwsgierig?