Weekly Wrap-up (vrijdag de…) #13 – Cross-device-optimalisatie

Komeet Spooky vliegt speciaal voor Halloween extra gevaarlijk dicht langs onze planeet en Google doet geestig met Google Freightgeist. Schrikbarend handig om inspiratie op te doen voor je kostuum! Verder is het een spannende week omdat de Weekly Wrap-up aan een zijden draadje hangt… 

Daarover straks meer, nu: first things first. Deze week wordt bekend dat het EU-parlement Edward Snowden als mensenrechtenactivist ziet. Mede door zijn informatie heeft de EU een paar weken terug het Save Harbor-verdrag opgezegd, wat er nu weer toe leidt dat het CBP het liefst je iPhone op zwart zet.

Scary stuff!

Snel terug naar trending costumes dan maar. Alibaba. In navolging van Albert Heijn gaat nu ook KLM de Chinese markt actiever betreden. The flying dutchman heeft een deal gesloten met de grootste webwinkel ter wereld, Alibaba.

Cross-device-optimalisatie in AdWords

Enough already met de Halloween-verwijzingen? Zeker weten? Okay. Google laat het woord estimated vallen bij cross-device-conversies en lanceert de optie om automated bidding toe te passen op diezelfde cross-device-conversies. Rest de vraag, zijn cross-device-metrics dan niet meer geschat?

Ja en nee.

Ze zijn gebaseerd op ingelogde gebruikers, de cijfers zijn alleen zichtbaar als Google met meer dan 95% zekerheid kan zeggen dat ze kloppen. Voor de niet ingelogde gebruikers extrapoleert Google de data, maar houdt dus vast aan de 95% betrouwbaarheid.

Meest effectieve advertentieformaten

Mediaconglomeraat Nielssen liet verder ook van zich horen deze week. Het publiceerde een nieuw document waaruit blijkt dat het vertrouwen in advertenties op social networks iets is gegroeid, net als ads op mobiel. Het vertrouwen in banner-ads is gelijk gebleven, en in search-ads is iets gedaald.

Radio, tv en editorial content laten de grootste daling zien. Meer insights vind je op smartinsights »

Weekly Wrap-up analyse

Tot slot. Hoe gaat het nu eigenlijk met onze weekly wrap-ups? Op het hakblok ermee?

De afgelopen 12 weken hebben we elke week gepost om te laten zien wat ons intern bezighoudt, en om onze kennis te delen. Aanvullende doelstellingen? Iets meer exposure. Iets meer naamsbekendheid. Wellicht een extra lead via de website. Uiteindelijk blijkt:

  • Het aantal bezoeken laat een lichte groei zien, maar haalt het niet bij meer inhoudelijke artikelen.
  • De waarde van de blogbezoeken is iets hoger. Ze blijven langer, nieuwe bezoekers komen relatief vaak terug.
  • Er zijn nog geen direct op de Weekly-posts te herleiden leads uit gekomen. Maar neem vooral contact op om het tegendeel te bewijzen 😉
  • Er wordt erg weinig op de links geklikt.

In een notendop. We gaan ons daarom even bezinnen op het format en kijken of we de wrap-ups wellicht in een andere vorm terug kunnen brengen.

Until then: it’s a wrap!

Wil je ondertussen wel op de hoogte blijven van ander nieuws, schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief of volg ons op Twitter.

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl