ODEON

Wél nuttig in Google Analytics: Grafieken per langere periode (week of maand)

De laatste nieuwe feature van Google Analytics was Benchmarking, en daar was (en ben) ik niet echt enthousiast over (Avinash Kaushik overigens wel, maar ik zou graag van hem willen weten waarom).

Maar deze week viel mij (en vele anderen) een nieuwe beta-feature op dat Google eigenlijk al veel langer had moeten hebben implementeren: rapportages die de totalen of gemiddelden per week of maand weergeven.

Waar je vaak tegenaan loopt bij het maken van rapportages zijn de kortstondige pieken en dalen, maar ook de veelal sterke invloeden van weekenden, vakanties en dergelijke.

Door grotere eenheden te nemen – weken, of maanden – is het gemakkelijker om beslissingen te nemen aan de hand van die data.

Trends zijn hierdoor veel gemakkelijker te herkennen.

Het is maar een kleine wijziging – maar wel één die het webanalisten het leven een stukje makkelijker maakt.

Een klein stukje maar helaas – want aan export naar Excel moet je handmatig nogal wat sleutelen om het bruikbaar te maken.

Marketing Searchresult

marketing@searchresult.nl